W przypadku prowadzenia działań w branży e-commerce, pisząc blog czy promując stronę internetową, warto na samym początku mieć z góry określoną grupę docelową. To do niej będą pisane artykuły i to te właśnie te osoby będą kupowały nasze produkty. Jak więc określić, kto będzie korzystał z naszej strony i jakie narzędzia będą do tego przydatne? Taka wiedza pozwoli zaoszczędzić nam sporo czasu i pieniędzy.

Przygotowanie strategii

Rozpoczęcie prowadzenia witryny, czy też powierzenia jej agencji marketingowej, powinno się rozpocząć od opracowania contentu. To my sami musimy stworzyć swoją własną wizję firmy i zdecydować się, do jakiego typu klienta chcemy docierać. Idea odgrywa tutaj kluczową rolę. Jeżeli postanowimy sprzedawać drogie, luksusowe kosmetyki dla dojrzałych kobiet, nasz język oraz wygląd treści reklamowych powinien być wyważony i wysublimowany. Inaczej będzie to wyglądało, jeżeli tekstem chcemy trafić do młodych mam albo do nastolatków. Najważniejsze w tym wszystkim jest konsekwencja. Jeżeli zdecydujemy się na konkretny styl przekazu, trzymajmy się go jak najdłużej. Częste przebranżowienia nie wpłyną pozytywnie na wizerunek marki.

Przydatne narzędzia

Facebook oferuje swoje narzędzia, które mogą być bardzo przydatne do badania użytkowników i ich preferencji. Najbardziej podstawowym jest Pixel. Pokazuje on bezpośrednio, kto przebywa na witrynie (zainteresowania, wiek, płeć, kraj), z jakiego urządzenia korzysta oraz w jaki sposób spędza na niej czas (ilość sesji oraz wizyt, współczynnik odrzuceń, czyli opuszczenie witryny po wejściu na stronę główną, głębokość wizyty, czyli czas jej trwania). Te informacje w jasny sposób pokażą, z jaką grupą mamy do czynienia oraz czy należy przeprowadzić poprawki na stronie w celu zwiększenia konwersji.

Zbudowanie strategii wizerunkowej marki, jak też określenie grupy docelowej, wymaga umiejętności oraz odpowiednich narzędzi. Dlatego też coraz częściej korzystamy z pomocy specjalistów z branży, którzy pomogą w osiągnięciu najlepszych wyników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *