Istnieje kilka rodzajów metod kierowania reklamy w Google. Ads pozwala wybrać, czy interesuje nas kierowanie kontekstowe, tematyczne, czy właśnie remarketing. Kiedy należy go użyć oraz jakie przyniesie on zyski dla potencjalnych reklamodawców? Jak się okazuje, dzięki kilku prostym ustawieniom na koncie, możemy uzyskać zaskakujące wyniki.

Dla kogo remarketing?

Remarketing jest szeroko wykorzystywany w e-commerce. Dzięki niemu możemy podnieść współczynnik konwersji przez kierowanie reklam na osoby, które już odwiedziły naszą stronę, ale z jakiegoś powodu nie zdecydowały się na zakup lub porzuciły koszyk.

Google Ads oferuje nam kilka opcji remarketingu, takie jak:

  • remarketing standardowy (obejmujący cały zakres reklamy),
  • remarketing dynamiczny (oferujący reklamy z konkretnymi produktami, które były oglądane przez użytkownika),
  • listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (obejmuje on reklamy tekstowe oraz kampanię Google Zakupy).

Jak ustawić remarketing?

Aby remarketing działał prawidłowo na naszym koncie, potrzebujemy mieć włączoną opcję śledzenia konwersji. Dzięki temu będziemy mogli określić modele atrybucji i sprawdzić, kiedy najczęściej jest dokonywany zakup. Następnie do kodu naszej strony internetowej należy wkleić kody marketingowe, które uzyskamy z Google Ads.

Kolejną ważną kwestią jest ustalanie stawek i zaznaczenie wykluczeń. Bardzo często zdarza się, że nie warto wyświetlać reklam osobom, które były na stronie przez jedynie kilka sekund i nie szukały konkretnych informacji. Warto śledzić konwersje i używać Google Analytics, aby wybrać najbardziej dochodową grupę docelową. Dobrze również robić wykluczenia stron źródłowych, które generują duży ruch, ale o niskiej jakości.

Żeby remarketing zadział odpowiednio i przyniósł większy zysk z inwestycji, trzeba wykorzystać w tym celu odpowiednie narzędzia. Warto więc skorzystać z pomocy profesjonalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *